ستاره
فرهنگی آموزشی سرگرمی اطلاع رسانی 
قالب وبلاگ
نويسندگان

شش راهکار برای رهایی از خاطرات ناگوار گذشته

اختلال استرسی ناشی از اتفاق یا حادثه در گذشته (PTSD) یک اختلال شایع در حال حاضر است، مانند اینکه شخصی دوستش را از دست داده، یا تصادفی داشته که منجر به مرگ کسی شده، در دوران دانشگاه به ناحق از دانشگاه اخراج شده، در عشقش شکست خورده و هزاران خاطرات از این دست.

اختلال استرسی ناشی از اتفاق یا حادثه در گذشته (PTSD) یک اختلال شایع در حال حاضر است، مانند اینکه شخصی دوستش را از دست داده، یا تصادفی داشته که منجر به مرگ کسی شده، در دوران دانشگاه به ناحق از دانشگاه اخراج شده، در عشقش شکست خورده و هزاران خاطرات از این دست. متاسفانه این وقایع در آینده می تواند منجر به اختلالات روحی و دیدن کابوس های شبانه شود. قدرت فراموشی گذشته از روش های مشکلی است که در صورت عدم توجه و درمان آن تاثیر خود را در زمان حال و آینده خواهد گذاشت. شما شانس این را دارید که بدون توجه به آنچه برای شما اتفاق افتاده است، زندگی بهتری داشته باشید. متخصصان برای رهایی از این خاطرات بد گذشته که به آن اختلال استرسی نیز می گویند چندین راهکار معرفی کرده اند که تمامی این مسیر بستگی به همت و تلاش شما برای تبدیل کردن زندگی تان به شکلی مطلوب دارد که در زیر به مرور آنها پرداخته می شود.

روان درمانی می تواند پیشامد در گذشته را ترمیم کند: درمانگرها و روانشناسان با روانکاوی در گذشته فرد، مشکلاتی که برای شخص، امروزه تبدیل به کابوس شده اند را در می یابند و برای از بین بردن آن طی جلسات گوناگون به روان درمانی می پردازند. روانشناسی مدرن روش های مناسبی برای رهایی از گذشته نامطلوب دارد. حل این مشکل از ضمیر ناخودآگاه شما شروع می شود. درمان مناسب به شما کمک می کند قدرت خویش را بشناسید.

باید خودتان و همه آنهایی که به شما آزار رسانده اند را ببخشید: شما باید قبول کنید که در گذشته اتفاقات ناگواری برای شما پیش آمده است اما تمام شده است، پس باید عوامل این ناگواری و خاطرات تلخ و حتی خودتان را ببخشید تا اجازه ندهید که این زخم ها زندگی کنونی شما را از بین ببرد.

فعال کننده های خود را بشناسید: کسی که خاطرات ناگواری دارد در مقابل اتفاقات خاصی که برایش در گذشته پیش آمده، مطمئنا عکس العمل های غیرقابل پیش بینی انجام داده است. به عنوان مثال کسی که در گذشته در یک موقعیت ناخوشایند قرار گرفته و پرخاشگری یا فحاشی کرده است باز ممکن است که اگر در زمان حال، در این موقعیت قرار گیرد این رفتار را از خود نشان دهد، این عمل باعث تقویت خاطرات گذشته می شود.

درمان های جایگزین EMDR و DBT می توانند به خوبی کمک تان کنند: این نوع درمان ها کمک می کند تا فعال کننده هایی که به صورت عصبی در مغز ثبت شده اند، غیرفعال شوند. تمامی عکس العمل های انجام شده توسط بیماران، واکنش هایی در برابر فعال کننده یادآور آن خاطره بد هستند. این درمان ها فرآیندهایی را که منجر به ایجاد فعال کننده ها می شود را از کار می اندازد.

اکثر این اختلالات در کنار ناهنجاری های دیگری مانند اضطراب یا افسردگی ایجاد می شود: طبق صلاحدید پزشک استفاده از دارو می تواند میزان عکس العمل های مخرب خود را کم کند. خوشبختانه امروزه داروهای مربوط به این اختلالات چندمنظوره شده اند و می توان با استفاده از یکی از آنها بر همه اختلالات فوق غلبه کرد.

ارزش معنویت را فراموش نکنید: کسی نمی تواند به شما داشتن معنویت را تجویز کند اما ایمان داشتن قوی در بسیاری از افراد برای غلبه بر مشکلات در گذشته مفید بوده است. افرادی در زندگی شما بوده اند و به شما ضربه زده اند اما می توانید زندگی جدیدی را از نو آغاز کنید و مطمئن باشید شما جزیی از یک کل هستید.

ترجمه: احسان محمدیه

 

[ ۱۳٩٢/۱/۱٩ ] [ ۳:٤٤ ‎ب.ظ ] [ اولدوز ]
.: Weblog Themes By Pichak :.

درباره وبلاگ

"یاد بگیر ، قدر هر چیزی را که داری بدانی، قبل از آنکه روزگار به تو یادآوری کند که: می بایست قدر چیزی را که داشتی، میدانستی ..."
صفحات دیگر
امکانات وب

  • سبزک | تبلیغات متنی